Поли Асенова
Факсимиле на интервю във вестник "Труд" със Златомир Иванов-Баретата.
Водещи медии у нас се превръщат в пощенски кутии на криминалните групировки. Такъв извод са направили от международната организация “Репортери без граници”, съобщиха вчера от фондация “Медийна демокрация”, която изследва поведението на родните вестници, радиа и телевизии.
Като пресен пример за това, че мутрите разпростират влиянието си чрез печатните и електронните медии от фондацията посочиха битката, която се разрази публично между сочените за наркобосове и конкуренти в бизнеса Златомир Иванов-Баретата и Димитър Вучев-Демби. “Баретата даде интервю за национален вестник, а Демби - в радио”, коментира доцент Орлин Спасов от “Медийна демокрация”, но без да спомене кои са двете медии.
Ясно е обаче, че става въпрос за “Дневен Труд” и Дарик радио. В началото на месеца Баретата се словоизля в печатната медия, жалвайки се от клеветите, които Демби ръсел по негов адрес. На свой ред в “Дарик” се появи и Демби с тъжбата, че Златомир Иванов застрашавал живота му.
Жълтата преса пък превръща лицата от кримиконтингента в обществени личности. Вместо да се крият, мутрите гастролират из вестникарските страници, и то до знаменитости като актьори и писатели, коментираха още от фондацията и посочиха за пример седмичникът “Уикенд”.
Изследване на Маркет Линкс сред 802 публикации и предавания в радиата и телевизиите за миналия месец пък сочи, че Сергей Станишев се радва на най-голяма популярност при отразяването. Премиерът се споменава къде с добро, къде с лошо в 210 материала. Почти двойно по-непопулярен е бил столичният кмет Бойко Борисов, който фигурира едва в 89 публикации. На дъното на класацията са земеделската шефка Анастасия Мозер и правосъдната министърка Миглена Тачева.
Темите, които са развълнували най-много медиите през януари, са избори “2 в 1”, газовата криза и студентските протести, сочат още данните на Маркет Линкс.монитор
Няма коментари:
Публикуване на коментар